måndag 13 december 2010

SU BÖREGI

Igår skulle jag leka duktig fru och skulle alltså laga Su Böregi till min man... Själva lagandet gick som en dans, lika så inhandlandet innan det. Va och stor handla på Orienhuset då han både korv, vit ost och oliver var slut. Och svenska motsvarigheter är inte tillräkligt goda tydligen... Hmm.. Istället för våra fina släta svartaoliver utan kärnor vill han ha skrumpna svarta oliver med kärnor i, tja jag låter honom... :P

Åter till mitt bakande.. Den blev platt!!... Platt är en undedrift, jag tror de sjönk mer än den reste sig.. Hmm.. 
Men skam den som ger sig. Efter tips från folk har jag nu nytt bak på ge inom en kort framtid.. Kanske till helgen eller så. Jag ska ha mera filo deg mellan... Och mindre ost och persilja som fyllning.

Nu till bildbeviset på mitt misslyckande... (dock så säger Ömer att det smakade väldigt bra... Nästan (!!) som hemma. Det är la ändå ganska bra betyg??..


-Ja ni ser ju själva... (dock så ärkantern ava skurna den va inet så liten, den fylde ut formen.. Men kanterna blev brända, resultat av för mycket olja tror jag..) haha.. :P

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar