tisdag 28 december 2010

Dag 09 – Min tro

Jag tror, det gör jag... På Gud... Jag är kristen, -döpt och konfirmerad. 
Min tro på Gud som "person" är inte den starkaste, jag ser honom mer som en kraft. En kraft som bestämmt vår öde i förväg, jag tror att allt som händer -gott eller ont, händer av en anledning. Och då är det ju någon som skapat detta öde! Dvs Gud. 
Jag finner ett lugn i kyrkan speciellt i juletid... Jag och mormor brukar gå på gudtjänsten som är mellan julafton och juldagen, det är en lugn och fredfull början på min födelsedag tycker jag. Jag gillar kyrkan, orgelmusiken och de vackra alltaren.
Jag skulle aldrig få för mig att över ge min tro och min religon.


-Min konfirmation.
Jag ser religonsfriheten som en självklarthet, alla har rätt att tro vad de vill, tro eller inte... Om man tror får man tro på vad och vem man vill. --Så länge man respekterar andras tro. 
Repekterar man inte andras tro  och religon har man inte heller rätt att uttrycka sin egen tro och religon tycker jag.

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar