tisdag 21 december 2010

Dag 02 – Min första kärlek

Oj.... Min förtsa kärlek, till en pojke va väl när jag var sju år och va på läger och Jimmy som han hette frågade chans på mig i kapprummet. Resten av kvällen dansade vi "tryckare"... Och mot slutet av kvällen blev han modig och gjorde som de stora killarna och flytta ner sina händerfrån axlarna på mig till mitt rygg så att vi faktiskt kramades... :P... En och en halv vecka till va vi på lägret och oj va kär man va... Haha... När vi kom hem brevväxlade vi ihärdigt i ca ett år innan det hela rann ut i sanden. 

När jag tänker tillbaka till kärlekarna man haft så inser jag att de inte är riktiga kärlekar (så klar den kärlekan jag kännde för Jimmi som sju åring va äkta, så äkt de går för en sju åring...) men jag menar på äldre dagar, för om det hade varit äkta kärlek hade de väl hållt? Eller?... Men så kär man varit för stunden, två veckor ,en månad eller ett par månader... Men den har tagit slut. (Hur kan kärlek ta slut?)...
Anyway de va Jimmy som va min första kärlek. De va hans namn som stod i ett hjärt och de va våra namn som adderade med varandra var SANT. (sanna?)...

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar