måndag 20 december 2010

Samlar kraft...

Ska snart åka iväg till AMS tillsammans med Ömer.

Då de när vi skrev in honom sa att han skulle bli kallad till ett möte inom en vecka och det nu gått nästa TRE så blir jag lite irriterad typ?... 
Ska också förhöra mig ang instegsjobb. Och kolla om de verkligeninet kan göra något alls, för just nu är Ömer så sjukt uttråkad. Han väntar bara på att sveskan ska börja i Januari (24:e)... Och jag förstår han. De e ju viss skillnad på att jag valde att inte jobba i sommras i Alanya, de fanns ju saker att göra i allfall och jag had eju vänner där på ett helt annat sätt.. (ömer vänners flickvänner avlöste varandra typ, och jag hängde en hel del med min mamma och syster som va där två månader respektive två veckor, sedan kom ju mormor och morfar på besök i två veckor.. Även Ann och Dan avla en visit på en vecka. Ja jag hade saker att göra. Men när jag jobbar så sitter Ömer mer eller mindre hemma bara, de e ju lite för kallt för att hänga ute och de kompisar han har har (från turkiet) har ju gått i svenska eller jobbat.. De får la jullov nu snart... Och han hittar ju inte så bra i Göteborg, mer än till centralen och nordstan typ.. Kungsportplatsen med och till min systers skola. Sedan hittar han till mammsens jobb  och sin blivande skola (i mölndal). 
Men men jag hoppas de har något, vad som helst han har liksom inga som helst krav på jobb nu mer än att det är ett hedligt jobb som man får betalt för och som funkar med engelska och väldigt lite svenska. Det blir nog lättare med jobb när han kan lite mer svensak än den svenskan jag lärt honom typ... =P. Men nu är de ju Jul i veckan och jag jobbar bara tre dagar... =) Nästa vecka jobbar jag två eller tre kanske fyra vi får se om det är öppet på jobbet eller inte på nyår. Detär ju stängt över jul iaf.

Men men nu ska jag dra på mig strumpor och smink och sedan drar vi.

Önska oss lycka till!! =)

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar