fredag 12 november 2010

Mot Stockholm

Helgen till ära reser jag ju somsagt till Stockholm tillsammans med Mimmi, Fannie och Louise. Vi ska till Mat för livet mässan och kolla in lite glutenfira produkter osv. Sedan blir det middag på någon skön restaurang imorgon.Och ikväll vid ankomsten firara vi med att göra hemma gjorda pizzor. Kan det blir bättre? Tåget hem går på söndag kväll klockan 19.oo.

Det känns väldigt bra att åka iväg så här, tiden till nästa måndag går fortare. Ömer reser också bort, han åker till sin syster i Konya. Han kommer också hem på söndag. Sedan ska han jobba några dagar innan det är dax för bayram. Och sedan avgång till Göteborg.
Eftersom det är Kurban Bayram, så har Ömers pappa och frabror köpt en kossa som ska offras. Jag då som gillar kossor har döpt den lilla saken till KOZ. Jag har försökt övertala Ömer att att släppa Koz fri så hon kan springa ut och leva lycklig. Men han påstår att kossorna alltid klommer tillbaka hem för att det finns bättre mat hemma typ.Inget kelande får Koz heller!!. Illa.
Jag gillar andra bayram bättre!! När man får godis istället för att offra kossor och får. Dock så stank ju mina händer av tusen olika doffter förra året under bayram när vi var i Kandil när kalas tiden kom. Tror de verkligen att de blir rena om händerna bara för att de luktar gott?..

Its KONYA! =) (Från vårt besök i Februari 2010.)

Vi hörs efter stockholm!.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar