måndag 15 november 2010

Honey(s) I´m home!!!

Hemma nu efter en helg i Stockholm och en natt hos mamma. (Mamma hämta mig vid tåget igår och för att hon skulle slippa köra ända till Kållered så sov jag hos henne. Sedan tillbringade jag och min syster dagen i soffan. Sedan drog jag  mig hemmåt och kom hem för typ en timme sedan.
Borde bädda min säng men orkar inte riktigt än... Ska ju upp kring 5(!) imorgon för att jobba, börjar o7.oo så pendeln går o5.58 byte i Göteborg till 7:ans språvagn som tar mig ut till Frölunda. De blir kalas, ska vara på ett nytt daigs imon och lära mig lokalerna och köket där så jag kan dra in och jobba där med. De e ju somsagt tiden som gör mig trött bara...

Helgen i Stockholm med min tre vänner tillika styrelsekollegor var helt underbar. Vi bodde på ett as nice vandrarhem mitt i Gamla stan as nära slottet och storkyrkan. Fredagen åkte vi ju mest tåg på men när vi kom fram till Vandrarhemmet lagade vi pizza och satt och käkade och snacka skit. Planerade resten av helgen, och snacka ännu mera skit. =) Sedan drog vi till kojjs ganska tidigt, vi hade ju myckt att göra på lördagen. 
Lördagen började klockan o9.oo med en MEGA frukost. Bröd inhandlat på SCUFFERIET i Solna och massa pålägg och Yoggi. Sedan drig vi mot Kistamässan och intog Mat för Livet mässan 2010. Det blev minstsagt mycket smackande på bröd, kakor, pannkakor, glass och annat gott som är utan gluten och laktos. Massa godheter och en och annan mindre godsak... Sedan blev de handlande av de vi gillade och lite mjöl och annat nödvönndigt som va super billigt. Vi stannade till stänging eftersom vi fått insidertips om att allt skulle bli billiagre då, och det blev det!! Så det blev ännu mera shopping. Sedan konkade vi hem ALLA våra kassar på T-banan och vi upptäkte bristen på gentlemän i Stockholm. Tyvärr? Efter mycket konkande ankomm vi då till Vandrarhemmet för ännu mera (?!) fika och möte. 
Sedan drog vi ut i natten (kvällen... :P) och skulle käka middag... Det slutade med att vi hmnade mittimellan Taco Bar och ett Kebab hak och att vi käkade på uteserveringen som fortfarande var ute eftersom vi ville ha lite olika... Men de va my tjocka jackor och filtar löser kylan. Middagen vad kalas och alla glada och nöjda. Sedan blev de en promanad och en återkommst till vandararhemmet för att spela lite klassisk Fia med knuff, jag kom på en gedigen 2:a platse efter en trög start. Fick nog priset för spel med störst inlevelse dock.. :P Sedan blev de natten för oss efter lite packning.
Söndagen började även den klockan o9.oo med en brakfrukost. Sedan checka vi ut och drog till stationen för att låsa in våra väskor eftersom vi inte orkar konka på den en heldag, de va ju inet bara våra enkla resväskor. Sedan efter lite letande och frånkomster drog vi ut till Solna för att göra ett beök på SCUFFERIET och fika lite sammt äta lunch, en Lins och tomatsoppa som va kalas god!!.. Vi hängde där i några timmar innan vi drog in till centrala Stockholm för lite shopping... (utan handling... :P) Innan vi slängde i oss en hamburgare från Burgerking (förlåt för synden!!) och sedan satte oss på vårt tåg till Göteborg...

Tåget är väl en historia i sig... :P 
Vi trodde att vi bokat rätt, uppenbarligen!! Men sedan när det kommer någon som vill sitta på våra platser?! Så anar vi oreda... (senast jag åkte till Sthlm gick vi på ett tgå för tidigt i GBG...) denna gång hade vi missat att ändra datum på tillbaka resan så det vi bokat var att resa tillbaka till Götebrog tio minuter efter vår ankomst alltså på fredagen... OTUR?... aja Konduktörinan var snäll och lät oss sitta i Bistron dock så var vi tvunga att handla något så det blev en cola  på 33cl för 20 spänn!! HUTLÖST JUE! Men men billigare än en ny biljett... Hem kom vi ivart fall!!...

Detta va min lilla resa i Sthlm!

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar