måndag 1 november 2010

Bort med det gamla, inte med det nya..!

Vintertiden är här, julen kommer om mindre än två månader, lika så min 21års dag. Sommaren är lämnad bakom oss. 
Ny månad dessutom NOVEMBER, och jag kan inet annat än att hoppas, hoppas att november och vintern kommer med goda nyheter, att det inte blir en ensam vinter utan Ömer. Utan att istället det blir en varm och mysig vinter tillsammans här i Göteborg. 
Att vintern blir en tid då vänner och familj kommer samman det vet ju vi alla att så ska det vara, men är det så då? Det vet jag inte. Men hoppas det gör jag, varje år. För mig så är julen som nyår är för resten av sverige, man fylls med förhoppningar varje år men varje år blir det aldrig som man tänkt sig, vare sig det är possetivt eller negativt så blir det aldrig som man tänkt sig. Men fortfarande så hoppas jag att denna jueln blir som alla andra skulle vart, blir som min drömmjul.

Sommaren är en tid får ångest, ångest över bikinin som man ser tjock ut i, ångest över vad man äter eller ångest över att man inte åker tillräkligt långt bort eller att man är hemma för lite. Ångest över att semestern inte passar in med resten av familjens semester aller att man har för mycket att göra. Vinter för mig är en tid då man njuter, njuter av de tjocka tröjorna som döljer magen och då man unnar isg ett glas julmust extra eller tar en kopp glögg. Då man äter clementiner för att det är gott, inte för att det är frukt. Då man får äta skumtomtar utan att skämmas. Vintern och julen är helt enekelt en tud för nystart. Så låt oss börja om på ny sida, kanske blir detta året helt perfekt. -Låt oss hoppas.

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar