torsdag 18 november 2010

Bio och Thai

Well... Idag belv det en kvickt besök på mammsens jobb för att lämna ett viktigt papper till henne, sedan blev de en cola. Sedan fic jag springa till spårvagnen... Men missa den ändå.. ILLA! Men som tur var så hade jag miss uppfattat tiden så vi skulle träffas kvart i och inte halv så jag kom i tid, till och med fem minuter för tidigt!!
Jag och min kära sysster skulle nämligen gå på bio. Den nya Harry Potter filmen intogs, och den va kalas bra, de tycker jag iof om alla filmerna, men brukar ha något att klaga på men inte denna gången, kan vara för att de inet tar bort så mycket eftersom de delat upp filmen i två filmer. Bra drag! Synd bara att vi måste vänta ända till juli 2011 innan sista striden är här liksom! Men de kommer sammtidigt att vara en bitterljuv dag då den serie jag (vi) är uppväxta med... Jag menar första boken kom 1997!!! 13år sedan, jag var typ 9år då!! Och 14 år senare kommer slutet på det som började då (okej den först filmen kom 2001 så filmerna tog bara 10 år och sista boken kom ju 2007 så de tog ju också 10år "bara") Det känns lite som om min barndom verkligen tar slut nu? Som om detta är sista stenen som läggs på graven, fast egntligen inte.. Jag kommer alltid ha mitt barnasinne kvar... =)

Sedan blev de iaf en lite promenad till Avenyn och H&M som enl mig är den bsäta i Göteborg, min syster shoppade lite.. Sedan drig hon hem och jag gick till Panduro Hobby och shoppade lite julpyssen till Pepparkaksbaket som vi ska ha med SCUF senare i vinter. Sedan blev de tåget hem till Kållered och Thainen nedan för mig luktade osm vanligt gudomlit och idag kunnde jag inte hålla mig så de blev Thai fodd till middag, kan ju ha restenra som frukost imon, ekonomiskt och bra? Orkar ändå inte baka idag.. (tur att jag ska till mormor om en vecka så jag kan ta med mig bröd hem.) 
-Ja min mormor bakar mitt bröd och har gjort det i 19år, så varför sluta nu? Jag har försökt med det blir inte lika gott, jag kan baka med vanligt mjöl men glutefritt mjöl är jag sämst på att baka med.. Illa eftersom de e jag behöver kunna just nu.. Fast det är ju bra att jag kan baka vanligt bröd med eftersom jobbet kräver de ibland!! (Sommaren på Härön 2008 gick jag upp varje morgon och bakade til gästerna som kom senare på dagen då såklart... Awsome!)...

Anyway nu ska jag försöka göra lite plats i min garderob till Ömer som kommer på MÅNDAG (snart jue!!) men kommer antagligen inte lyckas, därför är mamma hit bjuden på söndah... Städ, garderob, Thai food och annat står på schemat... Själv klart är Jossan välkommen med om hon inte jobbar. =)

Over and Out


Så här mycket kakor, bröd och mjöl handlade jag och flickorna på mässan i STHLM i helgen... Vi hade problem att bära...! Ingen hjälpte till! -Illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar