måndag 23 augusti 2010

Ny dag nya händelser..?

Jepp det blev en eller två dagar utan bloggande där, illa... eller kanske inte? Fördetförsta hade jag (vi) inget internet hemma och för det andra så har jag inet haft något jätte stort att blogga om.. Livet går sina lilla gång.. Och dagarna till min hemfärd till Sverige blir färre och färre.. Att jag dessutom fått för mig att det är lördags kväll jag ska hem och kom på i natt att det är fredag natt som jag faktiskt åker gör inte det hela mycket bättre??.. Kom på det igår kväll/natt när Ömer berättade att hans chef gett han helt ledigt på lördag förrutom när han skulle hem och bryta fastan.. och då tänkte jag men lördag då är jag väl i Malmö, och så kollade jag min telefon och såg att jag sagt fel till ömer hela tiden eller asså jag har agt den 28 (det är ju lördagen) men jag åke rju transfer här ifårn Alanya någon gång på natten mellan fredag och lördag eftersom mitt flyg gå 07.05 eller något sådant... Klantigt där!! Ömer frågade sin chef om han fick ledig fredagen istället, men fick till svar att det fick vi se. (fredagar är gansa busey, tyvärr)

I lördags blev de ingen Luna park eller bad det blev som vanligt sovmorgon och lunch, denna veckan på Cici där (håll i er!) Ömers (två) kusiner jobbar. Sedan gick vi hem och satt och pratade och kolla film och njöt av kylan från AC:n innan det blev dags för Ömer att dusha och gå till jobbet. Men sedan på kvällen så hade han en överraskinging.. eftersom jag blev lite (läs mycket) besviken över det missade Luna Parken så tog han med mig till Radio Bilarna borta i hamnen som ett litet plåster på såren.. Vi åker inte mindre än 6 gånger.. 
Kom väl ihåg att radiobilarna är den mest besökta attraktionen på Liseberg från mitt håll... Detta visste Ömer efter som jag tjatade om Radiobilarna i typ en timma dagen innan och om hur mycket jag skulle crasha honom och alla andra.. (Svar ja jag är 21 och inte 11, men barnasinnet är la viktigt att ha kvar?) Så jag blev som en unge i ett godis land nrä han tig med mig dit, sedan blev det en Cola upp på Club Hollywood innan vi gick hem och sov eftersom Ömer skulle öppna butiken på söndagsmorgonen. En ytterst lyckad dag. =)

Söndagen då ja, inte mycket hände här jag var u butiken i 6 timmar och hjälpa Yosuf med lite grejer (sammlade in alla solblekta skor för de ska tillbaka till fabriken för att vi ska få nya ^^.) och sedan gick jag och Ömer och åt lunch på doncan, (de visste som vanligt vad jag ville ha.. hmm) Sedan gick vi hem och sov lite och kolla klart filmen från dagen innan. Sedan gick Ömer till jobbet och jag var kvar hemma (av ren lathet fårn att klä på mig...)  och läste min bok som jag värklingen inte kan lägga ifrån mig. Det är tydligen den första av fem så när jag kommer hem vet jag ju vad som ska lånas på biblioteket... 
Sedan somna jag och vaknade ganska så precis till halv elva då jag gick ner till Number One och kollade min mail och Ömers mail (vi väntar på ett viktigt mail, som vi fick idag) innan jag gick till butiken där Orhan även var. Alltid lika trevligt att tträffa honom. Han hade lsutat i sin gammla butik och skulle börja i en ny idag... Lycka till! =D
Sedan va jag lite bitter så jag gick hem igen (jag förstår inte varför de pratar kurdiska när vi alla tre pratar engelska) . Medans Ömer och Orhan klmapa ner till hamnen för att stilla sitt begär av Döner. Men de kom hem igen och käka här hemma innan Orhan gick hem till sig (och Sedat, som han delar lägenhet med numera, han bodde här i våras innan han åkte till Sverige till sin flickvänn och innan jag kom.) 
Sedan sov vi gott och jag fick riktig sovmorgon till 14.oo idag... Illa där.

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar