onsdag 11 augusti 2010

Boooom....

I förrgår när jag, Ömer, Yosuf och Bayram var på stranden så sa det plötslig BOOOM längre bort på stranden (fast inet på stranden utan på en gata)... Jag som först inte såg röken trode det åskade när solen gasta som mest men Ömer och Bayram sa nej... Sedan såg vi röken och Bayram påstod att de nog rev ett hus.. Okey, vad vet jag om det liksom? Alla människor stog och stirra på röken nere vid vattnet (efter som parasol och solstlar är i vägen annars... :P) Såg liet häftig ut måste jag medge. 
Senare på kvällen påstog en turkiskinternettidning att dte var en bilbomb... Blev lite upprörd (eller vad ska man kalla det) men sedan så påstår alla andra tidningar att dte var en olycka med en moped/motorcyckel som kört in i en bil och det har blivit expoltion av det. 
Skadade/död var först två turkar som var döda sedan en turk och tre danska som bara var skadad eoch ingen död.. hmm vi får se vart det slutar??.. 
Hur det än var känndes det lite olustigt just då men när man var ute och gick på kvällen värkade ingen tursit veta omd et direkt för alla var som vanligt... Jag menar om rycktet bland turister säger bomb så är la inte folk och och lunga rpåd et sättet?? eller?... Anyway vi får se...

Här är vad aftonbladet skrev.. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7592227.ab 

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar