lördag 7 augusti 2010

Fin besök?!

Då va det lördag och förmiddagen har tillbringats sovande i sängen till klockan ett för att sedan käka lite lunch på CICI. Sedan blev det en promenad ner till hamnen och lite Super mysigt att kolla på all som badar på den lilla stranden innan för muren där och se hur badbåtarna kommer och går. 
Tänkte tillbaka till förra året när jag, jossan, emil och mamma va ute en dag heeeel mys va de och as kul. Men de är nog inte lika kul att dra ut på en tur själv har jag en känsla av... Ömer vill ju inet heller han gillar inte att åka båt... Hmm... 
Sedan gick vi hem och sov lite middag. Sedan dushade Ömer och gick till jobbet medans jag städade lägenheten som såg u som en svinstia.... Det har kommit in myror från stranden med handdukarna så nu hittad ejag två myrbon ett i badrummet och ett vid ytterdörren precis vid dörrkarmens början/slut... men nu är de förstörda och dränkta. Hatar små kryp. Sedan gick jag ich lämna kläder hos vår tvättdam.

Nu sitter jag här hemma och väntar på bättre tider typ... Ömer slutar tidigt idag eftersom Adem är ledig imrogon måste han öppna butiken nämligen. Otur där. Men han är glad över att sluta tidigt för engångsskull... Kan jag ju hålla med om att de är trevligt men att gå upp åtta imorgon är inte liks kul. dessutom kom ju hans kompis bayam från Kandil idag. Så nu har vi finbesök, dock så ska han inet bod hos oss utan hos sin kusin. Bayram är hemma i en månad från armen. Och åker tillbaka om några dagar. 
Var bytheway hans förlovningsfest som vi var på i Kandil när vi var där. Så ikväll blir det nog ingen tidig sänggång i vilket fall tror det bli en promenad och lite middag tillsammans med Bayram och lite annat folk typ Ibo kanske.

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar