onsdag 18 augusti 2010

Idag....I

Idag har det värkligen inte hänt mycket... Vi sov till 10.45 (även om det var tänkt att vi skulle gå upp tidigt för frukost...) men vi va så trötta både och att vi inte gick upp 10.oo.
Vi käka frukost nere i affären. Sedan kom det massor av skor 8 nya modeller.. 3 ballerina modeller och 5 pumps modeller som inte alla är så där skyhög utan mer lagom höa helt okey att ha en dag på stan typ. Alla modellerna diggade hårt av mig, men eftersom detta är turkiet så finns det inte mer än till stl. 40... Förlitet för mig alltså... men men... Jah hjälpte Yosuf att packa upp och stlmärka samt pris märka skorna (Jag vet inte varför mer eller mindre alla butiker här märker sina vara med priser när det aldrig sälja för det anyway liksom?? Man kan fundera.

Sedan pratade jag med Ömers älsta systersson och han berättade att de skulle flytta från Kandil... De ska flytta in till Cihanbeily, eftersom hans mamma (ömer syster) ska börja plugga där. Hon ska bli dagisfröken om jag förstode det hela rätt. Hel glad för deras skull. Frågade vad de skulle göra med huset, men det ska stå kvar, låst och hel möblerat (precis som mitt och Ömer hus kommer att göra) för semesterbesök. Dessutom tar det bara 40minuter typ att åka till Kandil från deras nya hem. En lägenhet som de kommer att hyra.
Ömer blev lika glad han, men mest över att hans syster ska börja skolan. Jag blev självklart glad över det men även över att hennes tre barn kommer få se något annat än Kandil. Även om Kandil är underbart!.

Nu ska jag ta en lite sovstund sedan dra ner till Ömer igen. Glassdags då! Gott.

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar