fredag 29 oktober 2010

Strömavbrott.

Jag tänkte på en sak, strömmen. 
När jag pratade men Ömer igår så va det strömavbrott, som vanligt. Det är typ strömavbrott var och varranan dag i Kandil. Men vanligt vis brukar det ara någon timme, om ens det. Men igår så var det ungefär heeela dagen. Han var inte ens upprörd, asså har jag strömavbrott blir jag nervös och ogillar situationen försöker gör allt jag kan för att få ström, eller typ gå till någon som har det. (Fast som fallet igår var hade ju ingen i hela Kandil ström.)
Men i vart fall det jag ville skriva om va hur olika vi hanterar det. Menadas han (och resten av Kandil) tar det med ro, så blir jag (med flera?) helt upprörs och hisspig. - Som i sommras när det super stora ovädret i Alanya var och dte blev strömavbrott så gav jag ju mig ut i regenet och blåsten för att gå till Ömer butik och få sällskap, allt bara för att det var mörkt. Helt olika! haha. Hur kommer detta sig?


-Nattsvart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar