onsdag 27 oktober 2010

För att gifta dig, behöver du vara rik. Rikare än vanligt.

Ur ren nyfikenhet satt jag och läste SDs invandlarpolitik och deras parti program, delan om att gifta sig med icke svenska medborgare höll mig kvar... 
En punkt;

  • Den härboende personen skall påta sig försörjningsansvar för den anhörige under en femårsperiod och skall dessutom betala en engångssumma, uppgående till ett prisbasbelopp, som ett bidrag till statens utgifter för den anhöriges svenskundervisning och övriga anpassningskostnader. (Ett basbellop är 42 400 kronor enl http://www.svensktnaringsliv.se/forsakring/nyheter/article83295.ece)Alltså om SD skulle få igenom sin invandrarpolitik innan jag gifter mig kommer jag behöva vara ännu rikare än vad jag behöver vara inför mitt bröllopp... Jag behöver ha 42 400:- extra till min brölloppskassa. Hmmm lycka till med det liksom! Som om jag någonsinn kommer kunna gifta mig då!!..

    Vad tycker vi om detta??!

    (resten av invandringspartiprogrammet kan ni som är nyfikna läsa här... http://sverigedemokraterna.se/vara-asikter/invandringspolitisk-program/)

    Over and Out

  • Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar