söndag 30 maj 2010

30 Maj - Morsdag.

Först GRATTIS mamma på morsdag!

Igår var vi då uppa kring borgen... En väldigt mysig dag över det hela taget. =) Dagen började med sovmorgon och en lång dush. Sedan blev det frukost (lunch) när vi mötte upp mamma, Jossan, Kenan, Ann och Dan. Sedan blev det en taxi upp för berget (jag, dan och Jossan hade det riktgit mys i bakluckan :P haha) Och sedan en helt underbar promenad med många stoppa för vatten, glass och shopping. Jag köpte fyra armband (fick ett av dem av ömer och ett av dem av mamma dock) och en klänning för låga 30 TL (150:-) Ömer och Kenan tyckte att detta va et högt pris, dock inte vi andra. Hallå vart hittar man en AS snygg sommar klänning för dessa cahs. Den sitter som ett smäck och jag känner mig kalassnygg i den.
Sedan blev det riktig lunch i hamnen. För att sedan gå hem och dusha och betrakta den lediga dagen som slut (klockan 16.30) eftersom Ömer börjar jobba 17.00. 
Det var invigning av kulturveckan här i Alanya och det hela började med en gigantisk parad som får Cortegen i Göteborg att verka liten. Borgmästan gick i spetsen (förrutom de coola motorcycklarna och de söta balletflickorna. Och han hade bevakning kan vi ju säga USAs pressident är obeskyddad känns de som om man gämför med honom han hada massor av livvakter om kringsig och ett 50 tal polisar som gick som en fyrkantrunt... Alla vinkade till honom och såg väldigt imponerade och glad ut. Sedan kom de massor med roliga grejar att kolla på... Dansande människor hästar (med alladin på) och massa annat kul. En trevlig överraskning eftersom jag inet visste om den den bara kom när jag var utanför Ömers affär. Kvällens invigning avslutades med ett dunder fyvärkeri som jag tror man hörde ända hem till Sverige... Det va liksom inte boom som i Sverige när det e fyvärkeri utan mer BOOOOOOM as häftigt iallafall. 
Resten av kvällen spenderades med Ömer i affären och avslutades klockan 23 då vi gick och käkade middag som vanligt på Gynadin och kollade de kavrstående bidragen av Euro vision songcontest.

Idag åker mamma och Jossan hem. Kommer sakna dem lite men men jag kommer ha det kalas här ändå.

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar