onsdag 12 maj 2010

12 maj 2010... -Onsdag

Idag vakande man som vanligt väldigt sent... (halv ett) varför vet jag inte men det är en dålig/god vana som tillkommit på senare tid... (även hemma i Sverige)...
Efter en seguppgång med många tankar på att stanna i sängen så blev de en duch... och åter igen gick tankarna till saknaden av dushdrapperi... Sedan blev det en del diskning eftersom det blev nya tallrika inköpta igår och packade även upp gammla (från februari) glas. Sedan drog jag ner till Ömer ett tag och hängde lite där.. löste lite ordflätor och nummer flärtor och suduko och käkade glass... 
Kom på den genijala iden idag att istället för att känna mig allmänt ensma och övergiven när jagsitter och täer ensam ute så köper jag grönsker och gör sallad hemma istället... billigare och mindre ensamt... TOPPEN. Så det blev en god grekisksallad med citronolja. Jag menar bar för att jag inte har någon gas så kan jag ju laga lite mat..-Typ sallad.

Nu sitter jag här och kollar lite intressanta saker. Funderar på vad arbesförmedlingen vill mig eftersom de ringt två gånger men jag har ju såklart missat skiten... Gå och dö typ? Behöver jag ett jobb?? NEJ.

Ska snart hoppa in i en dush igen (hur kan man dusha tre gånger om dagen och ändå känna sig sunkig?.. Och sedan blir de en bra bok i kvälls solen på balkongen och sedan en tripp ner till Ömer, måst kolla in de nya skorna som de (hör och häpna) har fått in i stl 41 och 42!!! I dehära landet så har ju inet tjejer större fötter än stl 40... (problematiskt för lilla mig som helst vill ha 42.) Får se vad de blir för mat i kväll kanske döner som vanligt.. =) Weii.. Faktisk så har jag kommit till att älska döner... Faskt jag äter ju inte det som turkarna, med bröd utem med pommes och ris... Totally nice.

Väntar på att mamma ska komma hem från Ankara så att vi kan gå och shoppa lite... (eller på att Ömer ska vara ledig, villket han är 9-18 på söndag weiii...) så den som har tid först blir mitt sällskap... Hatar att gå ut ensam här... De känns lite som om man är ett ensamt lite djur och alla stora rovdjur är ute efter en.. haha... Tur att man börjar känna lite folk (eller ja, de vet vem jag e iaf...) blir lite lättare då..
Annars är det stranden som gäller för att få vara ifred, men eftersom jag är svenne så bränner jag mig på nolltid om jag går dit.. 
I-landsproblem... Får hitta någon som kan hjälpa mig att smöja min rygg i solfaktor 30 eller 50... beroende på klockslag.

Tror detta var allt för denna lilla gång...

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar