söndag 20 november 2011

Sjukt dålig bloggare

Asså jag vet att jag typ är den sämsta bloggarn ever.. Men de händer så mycket.. Eller egentligen är de ju det som det inte gör... Jag jobbar, jobba och jobbar ungefär och hänger med Ömer och mina vänner. Thats it. No more fun.

Sedan vi kom hem från turkiet så har vi inte gjort så mycket mer än att jobbat och så. Eller jooo Ömer fick ju sitt betyg på SFIn så nu är han klar med den. Han har börjat på SAS, men då kommer nästa CP problem (förlåt ordvalet) Eftersom han bara har UT (eftersom han bara vart här ett år) så får han inget CSN som alla andra i hans klass får. Studierna på SAS ska ju vara hel tid men han har nu gjort om det och går tre dagar i veckan istället. För de finns inte en chans i världen att vi klarar oss på min lön och att han bara jobbar helger typ.
Jag maialde med CSN och frågade varför man måste ha PUT när SAS är csn berättigat, de svarade att normalt så brukar de inet vara ett problem eftersom man brkar börja SAS efter ca två år... Aaajooo men nu gjorde Ömer klar SFI på nio månader? Undan tag tack? Men nej de går inte...!! Aja vi har ju löst de ändå men känns så fel att det skall hämmas när han e så duktig på språk och har lågan uppe.. Men de löser sig nog.. =)

Idag då så ska jag å älskling ståda och tvätta (läs jag mest) och sedan i kväll så blir de bio. =) Det är jag som valt film så de blir Breaking Dawn (twillight) Ömer är ju inet överlycklig men jag sa att de va många snygga tjejer... ;-) Hahaha... (och killar?) Nej men han sa att jag får välja för om han får välja stannar vi hemma TRÅKMÅNS.. Han är inget större fan av att gå på bio men det är jag. Jag älskar att gå på bio så därför brukar jag få välja. ¨
Vart och såg Footloose men mamma här om veckan, den var riktigt bra!! Lika bra som muskialen jag såg när jag fylde 18 med mormor, Måns Selmerlöv va med då.. haha..

Over and Out

2 kommentarer:

  1. på tal om pengar så har jag hört/läst att man kan ansöka om sfi bonus när man klarat av en kurs, var nog värt ett par tusenlappar om jag inte minns fel....kanske värt ett försök för lite extra pengar i fickan...

    SvaraRadera
  2. De har vi ansökt om redan.. Men tack för tipset anyway... ;) De handlar mer om en måndas inkomst till hyra och räkningar och mat.. ;)

    SvaraRadera