måndag 26 september 2011

KALAS

Idag blir de kalas. Vi ska fira Ömer (och min) god vänn Gökhan som fyller år (eller han fyllde år igår) men idag är de tårtintag och god middag hemma hos Gökhan och Ahmed som gäller. Ömer ska bara sluta jobba sedan drar vi.  Ska bli så mysigt.

Har fixat allt de sista idag tror jga, nu är jag färdig, ska bara damsuga här hemma och diska disken. Kanse rens aur kylskåpet? (med de e ganska tomt redan..)
Håller på att tvätta de sista kläderna just nu.. Får nog tvätta en maskin eller två imorgon med. Imorgon ska jag även träffa kära Bella. =)

Igår så va jag och Ömer å åt på restarang, Ottomaina. En jätte mysig och fin turkiskrestaurang här i Göteborg. Super god mat, trevlig personal och super lokaler. Värt pengarna.
Taras är dock fortfarande bättre, dock så har Taras inte lika mysiga lokaler, men de är ju inget fel åpd eras lokaler. Även Musser Grillhouse är en helt okey turkisk restaurang här i Göteborg. På Ömers födelsedag va vi på Min bror och jag, som precis hade öppnat då en liten turkiskrestaurang som ligger i Linné här i GBG.
De är de fyra turkiska restauranger som vi har testat här i Göteborg. Och somsagt enl mig så är Taras bäst, godast mat... Dock är de alltid ganska mycket folk där vilket gör att servicen går ner lite. Men alla fyra ä rhelt klart värt varsett besök, iaf Taras, Min bror och jag och Ottomania. Musses är ganska simpelt, mer ett luch ställe liksom. Vilket passa perfa eftersom det ligger på Gågatan.. Svisha in på en lunch under shoppingen liksom.

De konstigaste som följer med i våra väskor nu är nog kastanjerna... X)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar